شامپو بدن خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بطری شامپو بدن

تا چند سال پیش صابون بهترین یا بهتر است بگوییم تنها شوینده برای پوست بدن بود، اما حالا برای شست‌وشوی بدن، شوینده ملایم‌تری مثل شامپو بدن در اختیار ما قرار گرفته است. ترکیبات به کار رفته در شامپو بدن نسبت به ترکیبات صابون ملایم‌تر است. در شامپو بدن ترکیبات غیرصابونی نزدیک به PH پوست و گلیسیرین به کار برده می‌شود اما در صابون‌ها از ترکیبات حلال در چربی استفاده می‌شود. شامپو بدن به دلیل ملایم بودن برای پوست‌های خشک و حساس خیلی مناسب است. ما در این مطلب راهنمای خرید شامپو بدن مناسب را برایتان آماده کرده‌ایم.

نکات و ویژگی‌های یک شامپو بدن خوب

  1. شامپو بدنی که گیاهی و فاقد مواد مضر باشد.

سولفات‌ها ترکیباتی هستند که در بسیاری از شامپوهای سر هم به کار می‌روند اما بزرگ‌ترین عیب آن‌ها این است که پوست را خشک می‌کنند و در نهایت باعث قرمزی و تحریک‌ آن می‌شوند. اگر به فکر خریدن شامپو بدن افتاده‌اید، قبل از هر چیزی ترکیبات روی بسته‌بندی آن را بررسی کنید و در صورتی که با ترکیباتی مثل سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و یا دیگر مشتقات سولفات روبه‌رو شدید، بدانید که آن شامپو بدن چربی متعادل پوست را به خشکی تبدیل می‌کند.

  1. شامپو بدن باید حاوی آبرسان یا مرطوب کننده باشد.

استفاده از شامپو بدنی که حاوی مواد آبرسان و مرطوب‌کننده باشد کارتان را در محافظت از پوست بدن خیلی راحت‌تر خواهد کرد. زمانی که در حال خرید شامپو بدن هستید حتما ترکیبات تشکیل دهنده‌ای که روی برچسب یا بسته‌بندی آن درج شده را بخوانید و اگر با ترکیباتی مثل روغن زیتون، جوجوبا، نارگیل، شی‌باتر، زیتون، بادام، گلیسیرین و یا آلوئه‌ورا روبه‌رو شدید، بدانید که انتخاب درستی را انجام داده‌اید.

  1. میزان کف‌کنندگی متعادلی داشته باشد.

این تصور که یک شوینده هر چقدر بیشتر کف کند پوست را بیشتر تمیز می‌کند، نادرست‌ترین تصوری است که می‌توانید در مورد شوینده‌های بدن یا صورت داشته باشید. پوست بدن مقداری چربی طبیعی دارد و وجود این چربی برای لطافت پوست کاملا ضروری است که اگر شامپو بدنی که انتخاب می‌کنید بیش از حد کف کند، تمام این چربی‌های حیاتی را شسته و با خود می‌برد. در نتیجه به سراغ شامپو بدنی بروید که میزان کف‌کنندگی مناسبی داشته باشد و خشکی و بی‌آبی پوست را برایتان به جای نگذارد.

 

  1. محصولی بخرید که با پوست سازگار باشد.

اگرچه که شامپوی بدن می‌تواند بهترین شوینده برای پوست شما محسوب شود؛ اما به‌هرحال در هنگام خرید شامپو بدن باید به نکاتی توجه داشته باشید. با توجه به تنوع شامپوهای بدنی که در بازار وجود دارند شما می‌بایست شامپوی بدنی را برای خودتان انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. اگر پوست چربی دارید، به فکر خرید شامپو بدن پوست چرب باشید؛ اما اگر پوست شما از نوع خشک است، بهتر است که به فکر خرید شامپو بدن پوست خشک باشید

  1. به عطر و رایحه محصول توجه کنید.

عطر و رایحه شامپو بدن یکی از کلیدی‌ترین نکات انتخاب افراد برای خرید محصول است. با این حال توجه داشته باشید ممکن است این رایحه و عطر ممکن است مضر باشد. این رایحه ممکن است متشکل از مواد مصنوعی و مضر باشد. از این رو محصولاتی را انتخاب کنید که دارای عطر و بوی طبیعی باشند. اگر روی بسته بندی محصول نتوانستید طبیعی بودن عطر شامپوی بدن را تشخیص دهید، حتما فهرست ترکیبات محصول را بررسی کنید. اگر رایحه محصول متشکل از عصاره‌های طبیعی میوه بود، می‌توانید با خیال راحت خرید کنید اما اگر صرفا به کلمه عطر یا رایحه برخوردید، بیش‌تر دقت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید