ارائه راهکارهایی فوق‌العاده جهت درمان موخوره

راهکارهایی فوق‌العاده جهت درمان موخوره

با توجه به میزان اهمیت موها در زیبایی خانم‌ها و آقایان، مسئله مراقبت از آنها نیز می‌تواند بسیار مهم باشد. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای موها رخ دهد، موخوره است که علاوه بر داشتن روش‌های درمانی ساده، امکان پیشگیری از آن نیز وجود دارد. در این مقاله از بیونیج مگ می‌خواهیم به شرح راهکارهایی فوق‌العاده جهت درمان موخوره بپردازیم.

دلایل ایجاد موخوره چیست؟

موهای سر، بسیار موردتوجه افراد و مخصوصاً خانم‌ها قرار دارد، ازاین‌رو، در صورت شنیدن وجود موخوره در موهایشان توسط آرایشگر و نیاز به کوتاه کردن آن می‌تواند اندکی برایشان سخت باشد. ولی شما قادر به پیشگیری از این عارضه در صورت آشنایی با شیوه‌های درمانی آن خواهید بود.
به یک نوع بیماری خاصی، موخوره اطلاق می‌گردد که در آن، تقسیم شدن ساقه مو به‌ویژه در بخش‌های انتهایی، به‌صورت دو یا چند شاخه مشاهده شود. دلیل موخوره را می‌توان صدمه دیدن لایه خارجی ساقه مو دانست.

معرفی انواع موخوره

سعی کنید با انواع مختلف موخوره جهت درمان آن بیشتر آشنا شوید. موخوره دارای انواع مختلفی شامل موخوره دوشاخه، سه‌شاخه، پرمانند و … می‌باشد. با کاهش آمینواسیدهای ضروری موها، ضعف و خشکی در آنها ایجادشده و درنهایت نیز دچار شکستگی و شاخه‌شاخه شدن می‌گردند.

انواع شامپو جهت درمان موخوره

موخوره دوشاخه درواقع همان چیزی است که ما به‌عنوان موخوره در نظر می‌گیریم که بخش انتهایی ساقه مو، به “وی” انگلیسی تغییر شکل می‌یابد. سایر موخوره‌ها، کمتر شایع بوده و در موارد خاصی مشاهده می‌شود. برطرف کردن سریع موخوره را می‌توان یکی از موارد مهم جهت درمان موخوره دانست تا از این طریق احتمال آسیب‌دیدگی به موهایتان کاهش یابد. یکی از این روش‌ها استفاده از شامپو مخصوص موخوره می‌باشد.

ارائه روش‌هایی جهت درمان موخوره

1-استفاده از روغن‌ها

به کار بردن روغن‌های مختلف، ازجمله روش‌های مؤثر در درمان موخوره به شمار می‌آید. می‌توانید به حفظ رطوبت موهای خود با ماساژ دادن آنها به کمک روغن نارگیل یا روغن بادام یا روغن‌زیتون بپردازید. جهت تغذیه ساقه موهای خود به این شیوه، اقدام به آغشته نمودن دستهایتان به مقدار اندکی از این روغن‌ها کنید و سپس دست خود را تا نوک موها بکشید.

2-کوتاه کردن به‌موقع موها

پیشگیری از خشکی ساقه موها و مخصوصاً بخش انتهایی آنها، یکی از موارد مهم و اصلی در درمان موخوره می‌باشد. همچنین از دیگر موارد مؤثر در این زمینه این است که به‌موقع اقدام به کوتاه کردن موهای خود کنید. ازاین‌رو، در صورت عدم تمایل به کوتاهی کامل آنها، سعی کنید به کوتاه کردن نوک آنها هرچند وقت یک‌بار بپردازید.
برای مثال، در صورت بلند بودن موهایتان، اقدام به کوتاه نمودن آنها هر 2 ماه یکبار کنید، ولی در صورت داشتن موهای رنگ‌شده یا کوتاه، سعی کنید به انجام این کار هر 6-4 هفته بپردازید.

3-نرم کردن موها و درمان موخوره با ماسک موی عسل

عسل دارای فواید زیادی می‌باشد و حتی می‌تواند گزینه مناسبی جهت نرمی موها و درمان موخوره به شمار آید. برای تهیه ماسک موی عسل، می‌توانید با حل کردن یک قاشق غذاخوری عسل در 2 فنجان، آن را بر روی موهای تمیز و شسته شده خود قرار دهید و پس از آبکشی آن، موهای نرمی داشته باشد.

4-به‌کارگیری تقویت‌کننده موی خانگی

از دیگر روش‌های مؤثر جهت درمان موخوره، کمک گرفتن از ماسک‌های درمانی و شامپو تقویت کننده مو می‌باشد. ولی امکان استفاده از تقویت‌کننده‌های خانگی به‌جای نمونه‌ها و محصولات آماده در بازار نیز وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، حنا گزینه مناسبی جهت حفظ طراوت و زیبایی موها به شمار می‌رود. این ماده به‌راحتی قادر به قوی نگه‌داشتن ساقه موهای شما خواهد بود. با ریختن مقدار کمی حنا در آب، اقدام به‌قرار دادن آن بر روی موها به مدت 1 ساعت نمایید. با انجام این کار در این مدت‌زمان مشخص، موها با بهره‌مندی از خواص حنا، رنگ نمی‌گیرند.
قهوه نیز ازجمله تقویت‌کننده‌های مو جهت درمان موخوره محسوب می‌شود. شما می‌توانید مشکل موخوره را با ماساژ موهای خود به کمک ماسک قهوه حل کنید. بایستی اقدام به زدن این محلول به موهای تمیز و شسته شده خود نمایید و سپس به ماساژ آنها بپردازید، و با گذشت 30 دقیقه، آن را شستشو دهید.

بهترین روش جهت درمان موخوره، پیشگیری از ایجاد آن است

پیشگیری از موخوره را می‌توان از مهم‌ترین موارد جهت درمان موخوره دانست. دوری کردن از عواملی که خشکی موها را سبب می‌شوند، نمونه‌ای از این پیشگیری می‌باشد. خشکی و صدمه دیدن موها با انجام کارهایی از قبیل به کار بردن سشوار، اتو مو، دکلره موها و استفاده از بابلیس رخ می‌دهد. امکان درخشندگی و شادابی موها با مصرف آب کافی وجود دارد. علاوه بر آن، می‌توانید مانع از ایجاد موخوره و شکسته شدن موهای‌تان هنگام خواب، با بافتن آنها شوید.

در این مقاله، به ارائه راهکارها و توضیحاتی راجع به درمان موخوره پرداختیم، ولی یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه این است که امکان استفاده از انواع ترکیبات و فرمول‌ها به‌عنوان ماسک موی ضد موخوره وجود دارد. ازاین‌رو، در صورت مشاهده اطلاعات معتبری در رابطه با آووکادو، شیرین بیان، تخم‌مرغ یا موز در درمان موخوره، بد نیست این موارد را نیز امتحان کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید