۵ ویژگی شامپو بدون سولفات که موهای شما عاشق آن می‌شوند

۵ ویژگی شامپو بدون سولفات که موهای شما عاشق آن می‌شوند

این روزها شامپو بدون سولفات بسیار موردتوجه افراد هستند و بحث‌های زیادی در مورد اینکه چرا این محصولات برای انواع مختلف موها عالی هستند انجام‌شده است. با افزایش محبوبیت شامپوی بدون سولفات، بررسی کامل مزایای شامپو بدون سولفات حائز اهمیت است تا بتوانید به این سؤال پاسخ دهید: «چرا سولفات‌ها برای موهای شما مضر هستند؟»

همه ما طرفدار موهای سالم و براق هستیم و گاهی اوقات باید دید دقیق‌تری به محصولات موردعلاقه خود بیندازیم تا بهترین انتخاب را برای موهایمان داشته باشیم. در ادامه علت استفاده از شامپو فاقد سولفات را بررسی خواهیم کرد.

شامپو بدون سولفات چیست؟

سولفات‌ها یک ماده رایج برای بسیاری از محصولات شامپو (و شوینده خانگی) هستند. انواع اصلی آن‌ها سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات هستند. سولفات‌ها موادی هستند که شامپوها را به کف تبدیل می‌کنند. آن‌ها به موها آسیب می‌زنند و مطمئناً به موهای شما مواد مغذی خاصی نمی‌رسانند.

۵ ویژگی شامپوی بدون سولفات که موهای شما عاشق آن می‌شوند:

۱. می‌توانید از چربی‌های طبیعی مو استفاده کنید.

همان‌طور که گفته شد، سولفات‌ها موادی هستند که اکثراً در شامپوهای مختلف یافت می‌شوند. شامپوها یک اثر کف کننده ایجاد می‌کنند که به از بین بردن آلودگی موها و پوست سر کمک می‌کند.

سولفات‌ها به همان اندازه که در از بین بردن موهای شما از آلودگی مؤثر هستند، می‌توانند موهای شما را از روغن‌های طبیعی ضروری محروم کنند. با استفاده از شامپو بدون سولفات تار موهای شما درخشش طبیعی و سالم خود را حفظ شده و از رطوبت محافظت می‌شود. همچنین می‌توانید در بیونیج مگ مقاله ما در مورد فواید روغن شی باتر برای موها و همه راه‌هایی که شی باتر به موهای شما کمک می‌کند را بخوانید.

۲. مجبور نخواهید بود رنگ خود را برای سولفات‌ها قربانی کنید.

سولفات‌ها به همه موها آسیب می‌رسانند. اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، ممکن است بعد از استفاده از شامپوی سولفات دار، رنگ موی شما کم‌رنگ و محوتر به نظر برسد. از شامپو بدون سولفات مانند شامپو گیاهی میراکل بیونیج که مخصوص موهای رنگ، هایلایت یا کراتین شده است استفاده کنید تا رنگ موهای شما زنده و براق به نظر برسد.

۳. شما می‌توانید از موهای خود محافظت کنید.

سولفات‌ها می‌توانند برخی موها را خشک کنند که باعث آسیب و خشک شدن انتهای مو می‌شوند. انتخاب محصولی مانند روغن نارگیل و شامپوی گیاهی نوتریشن بیونیج مخصوص موهای خشک، راهی مطمئن برای اجتناب از سولفات است که از مواد طبیعی برای محافظت و تقویت تارهای موی خود و برطرف کردن مشکلات ناشی از خشکی مو استفاده می‌کنید.

۴. با حساسیت پوست سر خداحافظی کنید.

افرادی که دارای پوست سر حساس هستند می‌دانند که استفاده از شامپوی اشتباه می‌تواند وضعیت را بسیار بدتر کند. یکی از مزایای شامپو بدون سولفات این است که روی پوست سر تأثیر ملایم‌تری دارد و هیچ گونه خشکی یا خارشی را که قبلاً تجربه کرده‌اید ایجاد نمی‌کند. اگر از حساسیت پوست سر رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم از روغن شاهدانه و شامپوی گیاهی انرجایزینگ بیونیج که سرشار از روغن شی باتر و روغن آرگان است استفاده کنید، فرموله شده مخصوص برای تمیز کردن، تقویت و تغذیه ملایم پوست سر.

۵. همه مو فرفری‌ها خوشحال خواهند شد.

اگر موهای فر دارید می‌دانید که نبود رطوبت به معنای عدم وجود فر است. ازآنجایی‌که سولفات‌ها تار موهای شما را خشک می‌کنند، بنابراین نوسان فر را سخت‌تر می‌کند. از شامپوهایی روغن‌های گیاهی مانند شی باتر، روغن آرگان و عصاره آلوئه ورا استفاده کنید، در این مورد شامپو گیاهی نوتریشن بیونیج علاوه بر پاک کنندگی ملایم پوست سر، موجب تغذیه پوست سر و ساقه موها شده، ماتی و کدری موها را رفع می‌کند و درخشش موها و حالت پذیری آنها را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. درنتیجه برای داشتن موی فر شگفت‌انگیز و رطوبت رسانی آن‌ها استفاده از این شامپوی گیاهی بیونیج بسیار توصیه می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید