کرم مو چیست؟

شاید به ندرت نام کرم مو را شنیده باشید و یا حتی چگونگی استفاده و کاربرد آن را ندانید ولی در مقابل نام ماسک مو شاید شناخته شده‌تر باشد و افراد زمانی که موهایشان خشک می‌شود یا دچار شکنندگی مو می‌شوند به سراغ ماسک مو می‌روند. موی سر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن انسان است که افراد حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن دارند. داشتن مو سالم و زیبا باعث خوش چهره شدن انسان خواهد شد. در این مطلب از نحوه استفاده از کرم مو و کاربردهایش می‌گوییم.

کرم مو چیست؟

کرم‌مو یک محصول غلیظ، مثل کرم مرطوب کننده پوست است و مهم‌ترین وظیفه آن، آبرسانی و ویتامینه کردن موها است. از طرفی به دلیل اینکه پس از استفاده نیاز به آبکشی ندارد می‌تواند نسبت به محصولات مشابه مانند ماسک مو در اولویت قرار گیرد. تاثیر ماسک مو معمولا فوری و آنی است اما کرم‌مو (hair cream) در دراز مدت می‌تواند موهایی لطیف، براق و خوش حالت را برای شما به ارمغان بیاورد. کرم‌مو علاوه بر آبرسانی می‌تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و وضعیت صدمه دیده موها را در ناحیه ساقه، بهبود ببخشد. مواد موجود در این کرم‌ها معمولا جاذب رطوبت بوده و علاوه بر این همچون لایه‌ای محافظ از خروج رطوبت و چربی موها جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از کرم مو

کرم‌مو برای موهای خشک بهتر عمل می‌کند، اما می‌توانید آن را روی موهای نسبتاً مرطوب نیز استفاده کنید. مقدار مورد استفاده از این محصول به نوع و طول مو بستگی دارد، بنابراین پس از استفاده متوجه خواهید شد که چه مقدار لازم دارید. نحوه استفاده از کرم‌های مو بدین صورت است:

  • در ابتدا مقداری از این محصول را با نوک انگشت بردارید، آن را به کف دستان‌تان بمالید تا با حرارت دستان شما، کمی گرم شود. سپس انگشتان خود را از ریشه موها تا انتها از داخل موهای خود رد کنید. توجه کنید که موهای پشت سر را فراموش نکنید. در پایان با استفاده از برس مناسب موهایتان، برای داشتن ظاهری مرتب‌تر، موها را شانه کنید. همچنین این کار باعث می‌شود تا کرم‌مو بین تمام تارهای مو نیز قرار بگیرد.

انواع کرم مو

کرم مو مخصوص موهای رنگ شده

شکی نیست که یکی از بهترین انواع کرم‌های مو، محصولاتی هستند که قابلیت ماندگاری رنگ مو را در موها افزایش داده و می‌توانند موها را برای مدت زمانی طولانی‌تر، خوشرنگ و درخشان‌تر نگه دارند. این نوع از کرم‌های مو می‌توانند فلس‌های موجود بر سطح کوتیکول موها را بسته نگه داشته و از خروج پیگمنت‌های مصنوعی جلوگیری کنند. البته این مدت زمان نسبت به مارک محصول مورد نظر متفاوت بوده اما حداکثر می‌تواند تا سه هفته رنگ مو را داخل ساقه موها حفظ نموده و ثابت نگه دارد.

کرم‌مو روغنی

کرم‌موهایی که حاوی روغن باشند برای ترمیم عمیق مو و همین طور ترمیم مو بعد از دکلره به کار می‌آیند. بهتر است که این مدل کرم های مو را وقتی استفاده کنید که مو های شما نیاز به تقویت داشته باشند و موهایی داشته باشید که ذاتا خشک و به هم ریخته‌اند.

بهتر است برای استفاده از این محصولات ابتدا موهای خود را شامپو کنید و بعد از حمام موها خود را با کرم‌موهای روغنی ماساژ دهید این کار سبب می‌شود تمام روغن‌های استفاده شده در این محصول به خورد ساقه موی شما برود.

کرم موهای عصاره ای و آبرسان

این نوع کرم موها برای موهای خشک و کم آب استفاده می‌شود و موجب تقویت موهای نازک و شکننده شما می‌شود. اساسا بالم‌های مو وظیفه‌های آب رسانی به ساقه مو را دارند و توانایی بسیار خوبی برای برطرف کردن خشکی مو دارند این کرم موهای آب رسان برای کسانی که خشکی موی را در ساقه موهای خود احساس می‌کنند بهترین گزینه هستند.

کرم مو محافظتی

برخی از انواع کرم‌مو مخصوص استفاده پس از عملیات رنگ مو و یا رنگساژ است. این محصول وظیفه لطیف کردن موها را بر عهده داشته و اجازه نخواهد داد تا موها به عوارض خشکی و شکنندگی دچار شوند. روش استفاده از این محصول به این ترتیب است که پس از پایان رنگ کردن موها و شستشوی آن باید رطوبت موها را با حوله بگیریم و مقداری از کرم‌مو محافظتی را بر روی ساقه موها ماساژ دهیم. این محصول نیز همانند محصولات مشابه نیاز به آبکشی نداشته و بسیار لطیف و سبک است.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید