نکات مهم استفاده از ماسک مو که بهتر است بدانید!

ماسک مو یکی از ابزارهای بسیار خوب برای ترمیم آسیب‌های وارد شده ناشی از نور خورشید، استفاده بیش از اندازه از حالت‌دهنده‌های گرمایی و رنگ مو به حساب می‌آید. نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که استفاده از ماسک‌های مو بهتر است به صورت پیوسته انجام شده و هنگام خرید ماسک مو باید توجه داشته باشید که کاربرد و نحوه استفاده از هر یک متفاوت است و بدانید دقیقا برای چه هدفی می‌خواهید از ماسک مو استفاده کنید تا محافظت از موها و تغذیه مناسب آن‌ها به خوبی تامین شود. در این مطلب قصد داریم نکات مهم درباره ماسک مو را به شما یادآوری کنیم تا با رعایت آنها از حداکثر پتانسیل ماسک موی خود بهره ببرید.

  1. انتخاب ماسک مناسب

برای این‌که بیشترین تاثیر را از ماسک موی خود شاهد باشید، باید ابتدا یک ماسک مو مناسب با نوع مو خود را انتخاب کنید. برای افرادی که موهایی بسیار خشک و آسیب دیده دارند، ماسک‌هایی که خاصیت کاندیشنینگ عمیق دارند انتخاب بهتری هستند. برای زنانی که موهای ضعیفی دارند، ماسک‌های مو سرشار از پروتئین انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. آن دسته از خانم‌هایی که موهای چرب دارند نیز ترجیحا نباید از ماسک‌های مو استفاده کنند، مگر اینکه قسمت انتهایی موها خشک و آسیب دیده باشند.

  1. استفاده منظم از ماسک مو

برای کسب نتایج بهتر و بهره‌گیری از مزایای ماسک مو،  بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید و آن را به عنوان عضو ثابت روتین مراقبت از مو هفتگی خود مشخص نمایید. استفاده منظم و همیشگی از ماسک مو می‌تواند مزایایی مانند ظاهر سالم‌تر، احتمالا ایجاد موخوره کمتر و تقویت موها را به همراه داشته باشد. اگر موهایتان تا حد زیادی آسیب دیده و یا خیلی خشک است، می‌توانید هفته‌ای دو بار از ماسک استفاده کنید تا زمانی که با اصلاح موها، قسمت‌های آسیب دیده حذف شوند.

  1. تمرکز بر قسمت انتهایی مو

قسمت انتهایی موها دقیقا همان جایی است که معمولات دچار آسیب‌های شدیدتری می‌شود. برای اینکه مشکل موخوره را تا حدی کاهش دهید و همچنین از ایجاد موخوره در آینده جلوگیری کنید، هنگام استفاده از ماسک مو بهتر است بر روی این قسمت‌ها تمرکز داشته باشید.

  1. استفاده در زمان‌‌های توصیه شده

مورد بعدی در نکات مهم درباره ماسک مو، زمان و مدت استفاده از آن‌هاست. هر ماسک مو نسبت به نمونه دیگر تفاوت‌هایی دارد و به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتما پیش از مصرف ماسک مو، اطلاعات درج شده بر روی بسته‌بندی آن را با دقت مطالعه کنید. برخی از ماسک‌ها تنها کافیست 3 تا 5 دقیقه بر روی موها باقی بمانند، برخی دیگر برای اثربخشی به حداقل 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارند. زمان توصیه شده برای استفاده در برخی ماسک‌ها، شب‌ها و پیش از خوابیدن است و برخی دیگر آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند.

  1. کلاه حمام و حوله داغ

گرمای بدن و گاهی اوقات گرمای ایجاد شده از سایر منابع گرمایی می‌توانند به جذب بهتر روغن‌ها و مواد مغذی موجود در ماسک مو توسط مو و پوست کف سر، کمک کنند. این موضوع به خصوص اگر از ماسک‌های مو خانگی استفاده کنید اهمیت بیشتری دارد. برای کسب نتایج بهتر توصیه می‌کنیم پس از استفاده از ماسک، موهایتان را در قسمت بالای سر جمع کنید و سپس آنها را با یک کلاه حمام بپوشانید.

این کلاه‌ها کمک می‌کنند تا گرمای مو و پوست حفظ شده و مواد موثر ماسک به شکل بهتری جذب شوند. اگر به کلاه حمام دسترسی نداشتید کافیست یک حوله را با استفاده از اتو یا بخاری گرم کرده و دور سر خود بپیچید.

  1. استفاده بیش از اندازه از ماسک مو

خوب است بدانید که اگر در هر بار استفاده مقدار بیشتری ماسک را بر روی موهایتان قرار دهید لزوما شاهد نتایج بهتر نخواهید بود. علاوه بر این، قسمت برخی از ماسک‌های مو اصلا ارزان نبوده و با این کار صرفا پول خودتان را هدر داده‌اید. نکته مهم دیگر این است که اگر هر بار چند عدد ماسک را خریداری می‌کنید، آن‌ها را باید در شرایط مناسبی نگهداری کنید. برای استفاده از ماسک مو کافیست موهای خود را به لایه‌ای نازک از آن‌ها آغشته کنید و بر روی قسمت انتهایی تمرکز داشته باشید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید