راهکار جلوگیری از گره خوردن مو

گره خوردن مو یکی از بدترین مواردی  که ممکن است برای هر خانومی پیش بیاد، شاید این گره خوردن مو برای شما نیز بارها پیش آمده باشه که این مشکل بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و همانطور که می‌دانید شانه زدن موهای گره خورده باعث آسیب رساندن به مو و ریزش مو می‌شود، ولی داشتن موهای درهم تنیده و گره خورده جای نگرانی ندارد و با کمک چند ترفند ساده و در عین حال تاثیرگذار می‌توانید موهای صافی داشته باشید، در ادامه مطلب شما عزیزان را با راهکار های جلوگیری از گره خوردگی مو آشنا خواهیم کرد.

عوامل گره خوردن مو

کمبود رطوبت و خشکی مو، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل گره خوردن مو است و این خشکی مو عوامل زیادی دارد که در ادامه با آن اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از شامپو نامناسب
  • رنگ کردن مداوم مو
  • استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو مانند سشوار و اتو مو
  • شنا کردن در استخرهای حاوی آب کلردار
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب بدون کلاه یا هرگونه محافظ دیگر
  • شست و شوی بیش از حد مو
  • استفاده زیاد از محصولات حاوی الکل مانند اسپری مو، موس یا ژل مو
  • محکم شانه زدن موها
  • رنگ و دکلره کردن زیاد مو
  • اصطکاک بین مو و بالش

برای پیشگیری از گره خوردن مو چه کار کنیم؟

  1. از محصولاتی استفاده کنید که با مو و پوست سر شما سازگار باشد.

یکی از مهم‌ترین نکات که قبل از خرید شامپو  و محصولات مراقبت از مو باید بدانید، شناخت نوع مو و پوست سر است، زیرا استفاده از محصولاتی که با مو و پوست سر شما سازگاری ندارد، باعث آسیب به موها می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از محصولات شیمیایی که حاوی الکل و سولفات هستند نیز باعث خشکی و آسیب مو می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما از شامپوها و محصولات گیاهی استفاده کنید.

  1. موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید.

کوتاه کردن حدود یک تا دو سانت از موها، هر یک یا دو ماه یک بار باعث جلوگیری از موخوره، دو شاخه شدن مو و در نهایت گره خوردگی موها می‌شود.

  1. پس از حمام، حوله را به آرامی به موهای خود مالش دهید.

وقتی برای از بین بردن رطوبت، موهای خیس خود را با حوله ی پنبه‌ای مالش می‌دهید، کوتیکول مو آسیب می‌بیند و در نتیجه مو خشک و شکننده می‌شود.بهتر است بعد از حمام برای خشک کردن مواز حوله نرم استفاده کنید و  به آرامی با حوله موها را خشک کنید.

  1. هنگام خواب از موهای خود محافظت کنید.

وقتی سر خود را روی بالش حرکت می‌دهید، ممکن است فولیکول موی شما ساییده شود و موهای شما گره بخورند. استفاده از روبالشی ابریشم یا ساتن کمک می‌کند که موهایتان نرم وصاف بمانند. به جای روبالشی ساتن از توربان یا روسری ساتن هم می‌توانید استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم قبل از خوابیدن موی خود را ببافید. بافتن مو راهی ساده برای جلوگیری از گره خوردگی مو در هنگام خواب است.

  1. از ابزارهای حرارتی مو استفاده نکنید.

ابزارهای گرمایشی مانند سشوار، اتوی مو صاف کننده و فرکننده می‌توانند با خشک کردن موها سبب گره خوردن آن‌ها شود. برای پیش گیری از این موضوع، می‌توانید این ابزارها را بر روی گرمای کم تا متوسط تنظیم کرده و سپس  ​​استفاده کنید و حتما با استفاده از یک محصول محافظ گرمای مو قبل از بکار بردن ابزار‌های حرارتی، از آسیب بیشتر به موهای خود جلوگیری کنید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید